Posunujeme osobní limity.

Osobní limity

Září a takové vedro, to nesvědčí citlivějším jedincům k nimž patřím. 🙂 Přesto mi můj mozek dnes překvapivě pracuje a dokonce nabízí inspiraci k napsání několika článků.

Jedním tématem je zamyšlení nad limity, které nás omezují a brzdí. Jistě má každý své limity a jsou někdy markantně rozdílné. Jsou však limity neměnné? Rozhodně ne! Je to jako každá jiná věc v našem životě. Nastavení limitů je pohyblivé. Vezmeme-li si do hledáčku sportovce, tak u nich je posouvání limitů denním chlebem. Musíme ovšem rozdělit limity na ovlivnitelné a neovlivnitelné.

Ovlivnitelné se dají trénovat a posouvat je tak k lepšímu. U sportovců je to jasné, posunují své výkony až na hraniční mez. Vyberu nějaké obyčejné limity, které se objevují v každodenním životě.

Nejčastějším je nejspíše bolest zad, je to důsledek konzumního a nezdravého stylu života. Pravidelným cvičením tento limit posuneme a tím pádem i posuneme další, jelikož zdraví ovlivňuje všechny naše činnosti. Pečujte o své zdraví.

Limituje Vás něco co neumíte? Naučte se to! Nezvládáte svoji psychiku? Naučte se jí ovládnout! Nezvládáte rodinné či osobní finance? Není nic jednoduššího než si vyhledat informace či radu a vše se naučíte. Mimochodem, když jsme u financí, brzy stáhnu z nabídky ebook: Jak nakoupit jen to, co chci! Takže stahujte. Připravuji nový ebook o rodinných financích, který bude také ZDARMA.

Prakticky vše se dá naučit (natrénovat) a posunout tak své limity. Záleží jen na přístupu k sobě samému. Pohodlnější je sedět u telky a nic pro sebe neudělat. No co, každému co jeho jest. Nebudu nikoho přemlouvat ke změně životního stylu ani k pernamentnímu vzdělávání. Každý z nás musí mít nastaveno co a čeho chce v životě dosáhnout.

Moje (no moje není, jen se jí snažím řídit) poučka zní:

“Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy.”

Ještě mě napadá, že jsou dva způsoby jak posunout limity.

Rychlé posouvání limitů.

To bych přiřadil opět ke sportovcův. Tvrdým a vytrvalým tréninkem posouvají až na hranici současné stavby našeho těla. Což má velká rizika, proto kariéra vrcholových sportovců je velmi krátká. I další činnosti se dají zdokonalovat intenzivním tréninkem. Jen je nutné dát pozor, aby trénink(vzdělávání) nebyl intenzivnější než rychlost posouvání limity. Každé překročení této hranice znamená zdravotní problémy. Proto je pro většinu smrtelníků přijatelnější druhá varianta.

Postupné limity

Pokud je chceme posouvat bezpečně, pak postupujeme po menších schůdcích. Hlavně nepřepálit start. 🙂 Aby nám ta či ona činnost dlouho vydržela je dobré začít pozvolna a časem se naše schopnosti budou zlepšovat a tím také zrychlovat schopnost učení. Sám mám s tímto často problém. Mám tolik cílů a úkolů, že mi nakonec mozek vypne a musím ho restartovat. 🙂

“Všeho moc škodí.”

Naše osobní limity už pro nás nejsou omezující. Osobní limity nás inspirují ke zdokonalování. Osobní limity posouváme a zlepšujeme svůj život.

Jdu Vám příkladem. Není dne, kdy bych si nepřečetl něco z knih, ebooku, neshlédl video, webinář. Prostě se vzdělávám, abych mohl pomoci ostatním a dal jim jejich správný směr. Jsme sice dokonalí, ale budeme dokonalejší. 🙂 A s úsměvem. 😀

Komentáře